دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

ميزبان پيامک‌هاي تبليغاتي نشويد

پيامک - تلفن همراه

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰


اگر قرباني پيامک‌هاي تبليغاتي هستيد و اين بار، علاوه بر دريافت ناخواسته اين‌گونه پيامک‌ها، هزينه آن را نيز خودتان پرداخته‌ايد، تنها راه‌حل عدم پاسخ‌گويي به پيامک‌هايي با شماره ناشناس است.

وايمکس نيوز- بيش از دو سال است که اپراتور دوم سرويس «ميزبان پيامک» را براي کاربران اعتباري خود فراهم کرده، بدين ترتيب از دي ماه سال 1392، در مواقعي که شارژ سيم‌کارت فرستنده به پايان رسيده يا تمايل داشته باشد مخاطب پيام، هزينه پيامک ارسالي را تقبل کند، امکان پرداخت هزينه پيامک توسط مشترک مقصد و درواقع گيرنده، ممکن شده است.

همچنين پيش از اين اپراتور دوم سرويس «ميزبان تماس» را عرضه کرده بود تا مشترکين سيم‌کارت‌هاي اعتباري بتوانند علاوه بر تماس‌هاي عادي، پذيراي تماس‌هايي باشند که تمايل دارند هزينه آنها را بر عهده بگيرند.

اما در هفته‌هاي اخير، کاربران اين اپراتور شاهد مسئله جديدي بودند. مانند گذشته پيامي براي اين کاربران ارسال مي‌شد با اين مضمون که از يک شماره پيامکي دارند و درصورتي که مايل به دريافت پيامک و تقبل هزينه آن هستند، مي‌توانند مانند گذشته عددي را ارسال و با پرداخت هزينه پيامک، آن را دريافت کنند، اما برخلاف سابق، به جاي دريافت پيامکي از دوستان و آشنايان، پيامک تبليغاتي دريافت مي‌کردند.

 

 

همان طور که اخيرا هم در خبرها اشاره شد، درواقع به نظر مي‌رسد اين سرويس ايرانسل تبديل به راهي براي سوءاستفاده افراد شده است. مشترکان اپراتورهاي مختلف تقريبا همواره از دريافت پيامک‌هاي تبليغاتي گاه و بيگاه شاکي هستند، اما اين بار نه تنها پيامکي تبليغاتي برايشان ارسال شده، بلکه از همه جا بي‌خبر، خود مسبب دريافت چنين پيامکي هستند و اتفاقا هزينه هم از جيب خودشان رفته است.

اگرچه ممکن است پرداخت هزينه يک پيامک براي کاربران مبلغ زيادي به نظر نرسد، اما بايد توجه داشت اين اتفاق در شرايطي رخ مي‌دهد که همين حالا هم کاربران از دريافت پيامک‌هاي تبليغاتي اين‌چنيني رضايت ندارند و تقبل اين هزينه در چنين شرايطي، مزيد بر علت اين نارضايتي مي‌شود.

به همين دليل اپراتور دوم اطلاعيه‌اي را براي کاربرانش صادر کرد مبني بر اينکه کاربران به پيامک‌هايي که از شماره‌هاي ناشناس براي پرداخت هزينه پيامک ارسال مي‌شوند پاسخ ندهند، تا پس از اين با بي‌اطلاعي و ناآگاهي نسبت به اين موضوع، بيش از اين متضرر نشوند.

«دوستان عزيز ايرانسلي! همون طور که مي‌دونيد ايرانسل سرويسي داره با عنوان 'ميزبان پيامک' که با استفاده از اون مي‌تونيد زماني که شارژ نداريد از گيرنده پيامک درخواست کنيد تا هزينه ارسال پيام رو پرداخت کنه. متاسفانه اخيرا افرادي سودجو با سوءاستفاده از اين سرويس، موجب نارضايتي برخي از شما شده‌اند.

همون‌طور که در تصوير هم مي‌بينيد، اين پيامک‌ها با پيش‌شماره 7042 يا 7062 و با اين مضمون براتون ارسال ميشه:«شما از 09XXXXXXXXX پيامک داريد (اعداد به لاتين وارد شود) 5:دريافت و پرداخت هزينه 7:عدم دريافت 8:افزودن به فهرست غير مجاز»؛ اگه از شماره‌هاي ناشناس، پيامي با محتواي درخواست براي پرداخت هزينه پيامک دريافت کردين، به هيچ وجه به اون پاسخ ندين تا هزينه‌اي از حسابتون کسر نشه.

براي غيرفعال‌سازي دريافت پيام سرويس ميزبان پيامک از شماره ارسال شده هم مي‌تونيد در پاسخ به پيام ارسالي، عدد 8 رو ارسال کنيد، يا اينکه شماره فرستنده رو به همراه حرف B به صورت B09XXXXXXXXX وارد کنيد و به 7060 و يا 7040 بفرستيد.

همه تلاشمون اينه که با ارائه راهکاري در تنظيمات سرويس، مانع از اين سوءاستفاده بشيم .پيشاپيش از صبوريتون سپاسگزاريم.»

در نهايت، به اعتقاد کارشناسان اگرچه اين سرويس ايرانسل که شايد تا امروز راهي براي برقراري ارتباط‌هاي لازم در صورت نداشتن شارژ بوده است، اکنون ممکن است به عامل سوءاستفاده برخي از شرکت‌هاي تبليغاتي تبديل شود و انتظار مي‌رود طبق وعده اين اپراتور، راه سودجويي از اين سرويس بسته شود.

اخيرا ايرانسل در پاسخ به پيگيري‌هاي ايسنا در اين باره اعلام کرد: تيم حقوقي ما در حال پيگيري موضوع است و علاوه بر اين، در حال بررسي هستيم که تغييراتي در اين سرويس اعمال کنيم تا در حد امکان جلوي سوءاستفاده از آن گرفته شود.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو